terça-feira, 22 de julho de 2014

# 156 : Packing for Summer - part 1

(English version below)

Ainda falta uma semana e meia, mas já estou a começar a fazer a mala para ir de férias.. Afinal de contas, escolher bem os 7kg a que tenho direito para por na mochila, e que terão de me durar um mês inteiro, não é tarefa fácil. 
Se, por exemplo, os líquidos e maioria dos produtos de higiene comprarei por lá, a roupa irá toda de casa. Felizmente, tenho a minha roupa quase toda catalogada no Polyvore (openingmycloset), o que me permite testar diferentes combinações de roupa, de modo a escolher um pequeno grupo de essenciais, adequados a todas as situações. Não sei o que faria sem esta plataforma...
Acabei por decidir levar 3 pares e calças, 6 calções, 2 saias, 3 vestidos, um montão de t-shirtes e 2 ou 3 casacos mais leves. Uma sweat e um impermeável. De calçado, levo uns tênis de caminhada impermeáveis, as minhas PAEZ e as minhas Ipanema pretas. 
Agora é ver se cabe tudo na mochila!!



Para saber de tudo isto, e muito mais, não deixe de seguir a Cat também aqui.

--

I still have a week and a half, but I'm starting to pack to go on holiday.. After all, choose well the 7kg that I am entitled to put in a backpack (and that it will have to last me a whole month), is not easy task. 
If, for example, most liquids and hygiene products I will buy there, all the clothes will came from home. Fortunately, I have almost all my clothes cataloged in Polyvore (openingmycloset), which allows me to test different combinations of clothing, in order to choose a small group of essential, suited to all situations. I do not know what I would do without this platform ... 
I ended up deciding to take 3 pairs and pants, 6 shorts, 2 skirts, 3 dresses, a lot of t-shirtes and 2 or 3 lighter coats. A sweat and a waterproof. For footwear, I'll take a waterproof hiking shoes, the PAEZ and my black Ipanema. 

Now, I have to see if all of these fit in my backpack!

To know all this, and more, be sure to follow the Cat here too.