quarta-feira, 14 de maio de 2014

# 112 : My healthy me - Yoga

(English version below)

Hoje experimentei uma aula de yoga e adorei. Como é lógico, não tem nada a ver com os exercícios que fazia em frente ao ipad, usando uma app de treino. Agora que penso nisso, devia fazer uma figura ridícula em casa..
Começámos por treinar a respiração. Logo aí, não consegui! Não só tenho um vício enorme de respirar pela boca, como sou daquelas pessoas que enche o peito quando inspira em vez da barriga. Por muito que tentasse fazer bem ao longo da aula, não me conseguia concentrar nas duas coisas. Ou respirava, ou fazia os exercícios. Ainda vou ter muito que treinar... De resto, pareceu-me tudo fácil, até o professor querer que fizéssemos o pino! Como é óbvio, sentei-me a assistir. Embora tenha sido um treino leve, sinto que amanhã não me vou me mexer.. 
Para a semana há mais!



--

Today I tried a yoga class and I loved. Logically, it has nothing to do with the exercises I did in front of the iPad, using an workout app. Now that I think about it, I think I had made some ridiculous figures at home.. 
We started by training the breath. Right there, I could not do it! Not only I have a huge addiction to breathe through my mouth, but also I am of those people who fills the chest as I breathe instead of filling the belly. As much as I tried to do well throughout the lesson, I could not concentrate muyself on two things. Or breathing, or performing the exercises. I will have to train it a lot... Otherwise, everything seemed easy until the professor want us to handstand! Obviously, I sat down to watch them. Although it was a light workout, I feel that tomorrow I will not move.. 
Next week there's more!